تبلیغات
فیلم و سریال ایرانی و کره ای - آیا کنار گذر ساحلی رامسر به سرانجام خواهد رسید ؟!!!!
درباره وبلاگ

آرشیو

طبقه بندی

آخرین پستها

پیوندهای روزانه

نویسندگان

آمار وبلاگ

پیج رنک گوگل

پیج رنک

Admin Logo
themebox

آیا کنار گذر ساحلی رامسر به سرانجام خواهد رسید ؟!!!!

کنار گذر ساحلی رامسر رویائی که به حقیقت پیوستن آن منوط به همت و عزم ملی دولت خدمتگزار به تحقق خواهد پذیرفت .









آیا کنار گذر ساحلی رامسر به سرانجام خواهد رسید ؟!!!!

کنار گذر ساحلی رامسر رویائی که به حقیقت پیوستن آن منوط به همت و عزم ملی دولت خدمتگزار به تحقق خواهد پذیرفت .





پروژه احداث کنار گذر ساحلی رامسر با توجه به ابعاد و اهدافی که برای آن در نظر گرفته شده است در وهله اول به عنوان یک راه دسترسی و در نگاه دیگر به عنوان یک پروژه گردشگری تعریف گردیده اسـت. این پروژه با هدف حل معضلات ترافیک عبوری شهر و با رعایت الزامات زیست محیطی، گردشگری و اقتصادی شکل گرفته است. ابعاد مختلف کنارگذر ساحلی رامسر از نقطه نظر ترافیک، گردشگری، اقتصادی، مهندسی سواحل، محیط زیست، شهرسازی، معماری و معماری منظر به صورت فنی بررسی و مطالعه شده است. این طرح به طول تقریبی 10 کیلومتر از داخل دریا قبل از فرودگاه رامسر در سمت شرق شروع و بعد از عبور شهر رامسر و رودخانه صفارود به جاده کشوری متصل میشود. در کنار این مسیر سه مجموعه گردشگری از طریق استحصال دریا به وجود خواهند آمد که قابلیت واگذاری به سرمایه گذاران را خواهند داشت. سازمان بنادر و دریانوردی به نیابت از وزارت راه و ترابری در نظر دارد از طریق مشارکت بخش خصوصی این طرح بزرگ ماندگار و ملی را به انجام برساند.



چهار گزینه پیشنهادی



استقرار هسته مرکزی در قسمت عمیق دریا
استقرار هسته مرکزی در قسمت کم عمق‌تر دریا







طرح کاملا متصل به ساحل موجود
انتقال فرودگاه به داخل دریا و استفاده از اراضی آن




کمپینگ

گزینه منتخب طرح کنارگذر ساحلی رامسر



مقطع عرضی راه پیشنهادی



مساحت کل به دست آمده 182 هکتار

طــول کــل راه 9/65 کیــلـومتــر

مساحت زمین استحصال 159 هکتار

مساحت پل‌ها 23 هکـتــار (طول 5/1 کیلومتر)

مساحت کلی راه (شامل پل و جاده) 50 هکتار

زمین سرمایه‌گذار و کاربری عمومی 132 هکتار





منطقه‌بندی محدودیت‌های ارتفاعی فرودگاه رامسر


طرح های فرادست مرتبط با کنارگذر ساحلی رامسر



چشم‌انداز استان مازندران - 1385

مازندران استانی است توسعه یافته، دارای جایگاه اول اقتصاد کشاورزی، ریزفن‌آوری و فن‌آوری زیستی، طبیعت‌گردی، دارای تعامل پویا با سایر استان‌ها و کشورها و برخودار از امنیت، آسایش، رفاه و منزلت اجتماعی



سند ملی توسعه استان مازندران - 1385

•حفظ و بهره‌برداری مناسب از عرصه‌های طبیعی و آثار تاریخی و فرهنگی جاذب گردشگری

• تامین شبکه‌های حمل و نقل و مخابراتی متناسب با ضرورت‌های توسعه فعالیت‌های محوری استان



طرح جامع شهر رامسر - 1383

• در نظر گرفتن صنعت توریسم به عنوان محور اساسی رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی شهر

• ارتقای مراکز جهانگردی از طریق تشویق سرمایه‌گذاران

• ایجاد مجموعه‌های تفریحی آبی و غیر آبی

• احداث کنارگذر شهر برای تفکیک ترافیک بین شهری از ترافیك درون شهری

طرح تفصیلی شهر رامسر - 1385

• ایجاد تاسیسات جدید و بهسازی تجهیزات گردشگری موجود

• اعطای تسهیلات سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی در زمینه خدمـات وابسـته بـه صنعـت گـردشگـری

•تفکیک ترافیک عبوری از ترافـیک محـلی

•زیباسازی شهر و ارتقای توان جذب گردشگر



کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریای خزر - 1382

• حفاظت دریای خزر از کلیه منابع آلاینده محیطی

• نگهداری، احـیاء و استفاده پایدار از منابع حیاتی

برآورد اولیه طرح
ردیف
شرح
درصد

1
استخراج و تولید سنگ
513,000,000,000

2
بارگیری و حمل
1,300,000,000,000

3
استقرار سنگ
418,000,000,000

4
پل
5,040,000,000,000

5
راه
151,000,000,000

6
متفرقه
838,000,000,000

جمع کل (ریال)
8,260,000,000,000




برآورد اولیه مشاور شامل هزینه‌های اجرای پل‌ها، ایجاد موج‌شکن و استحصال اراضی، با توجه به موارد مشابه در سال 1386، مبلغ 826 میلیارد تومان تخمین زده شده است.

نوشته شده توسط :حمید
پنجشنبه 24 شهریور 1390-02:26 ق.ظ